Omwille van het waarborgen van een goede dienstverlening heeft DentalZorg een klachtenregeling opgesteld.
Wat te doen als u niet tevreden bent?
De meeste cliƫnten zijn tevreden over hun tandarts, behandelaar of specialist. Desondanks kan het voorkomen dat u van mening bent dat u verkeerd of onzorgvuldig bejegend of behandeld bent.
Het is belangrijk dat u iets met die onvrede doet. DentalZorg werkt graag mee aan de oplossing van uw klacht.
DentalZorg biedt u verschillende mogelijkheden aan om uw klacht kenbaar te maken:
Communicatie rondom klachten en de behandeling daarvan
Klachtenfunctionaris
Onze klachtenfunctionaris draagt bij aan het optimaliseren van de werkprocessen rondom de klachtenprocedure. De klachtenfunctionaris is tevens belast met het bewaken van de voortgang van de behandeling van de ingediende klachten. Onze functionaris draagt zorg ervoor dat de ingediende klachten, afhankelijk van de aard daarvan, bij de betrokken behandelaar terecht komen. De klachtenfunctionaris kan ook onafhankelijk optreden tussen u en de betrokken behandelaar om tot een voor beide partijen aanvaardbare oplossing te kunnen komen.
Vervolgstappen
Als u er samen niet uitkomt, dan volgt een procedure waarin u de klacht schriftelijk moet indienen. Een klachtencommissie behandeld vanaf dat moment uw klacht. Vraag om een kopie van ons klachtenreglement. DentalZorg hanteert de klachtenprocedure volgens de richtlijnen van de KNMT.
U kunt ook advies en informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt. Het TIP is opgericht door de beroepsorganisatie van uw tandarts, de Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT). De afhandeling verschilt per situatie. De TIP-medewerker kan u verder adviseren. Meer informatie over de klachtenregeling kunt u opvragen bij de KNMT. Dat kan schriftelijk via het onlineformulier: https://knmttandartsen.wufoo.com/forms/z66kwcl1l1iq03/.
U kunt uw klacht opsturen naar: Dentalzorg Cliƫnten Service
Postbus 37100
1030 AC Amsterdam